PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W KLASIE IV B NA LEKCJI HISTORII
● TEMAT: BOHATER ON- POLSCY NOBLIŚCI.
● Cel ogólny:
– Zdobycie wiedzy na temat polskich laureatów Nagrody Nobla.
● Szczegółowe cele kształcenia:
– poznanie biografii i dorobku zawodowego polskich noblistów;
– wyrabianie szacunku do spuścizny literackiej lub naukowej polskiego laureata Nagrody Nobla oraz podkreślenie rangi przyznanego wyróżnienia;
– rozwijanie osobowości młodego człowieka poprzez kształtowanie wartości takich jak: nauka, praca, prawda, patriotyzm;
– rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy;
– doskonalenie umiejętności gromadzenia, przetwarzania i selekcjonowania materiałów dokumentalnych i fotograficznych;
– wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz rozwijanie zdolności planowania, redagowania i organizowania własnej pracy;
– kształcenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii i komentarzy w oparciu o zdobytą wiedzę i wyrabianie umiejętności wystąpień publicznych;
– kształtowanie społecznych postaw, umiejętności pracy zespołowej, odpowiedzialności za podejmowane zadania.
● Termin realizacji: 13.03.2021 r. – 29.05. 2023 r.
● Plan działań
Lp. | Etap pracy | Opis działania | Czas |
1. | Rozpoczęcie projektu- wspólne działania uczniów | Lekcja historii dotycząca Noblistów; pójście do biblioteki- książki o Noblistach; filmy o Noblistach | 13.03.2023-17.03.2023 |
2. | Działania | Przydział pracy poszczególnym grupom podział na cztery grupy, poszukiwanie ciekawych informacji w różnych źródłach, przydzielenie zadań/prac przy wykonywaniu projektów | 17.03.23- 24.03.23 |
3. | Działania | Wykonanie projektów i przygotowanie do prezentacji ustalenie konsultacji z nauczycielem | 27.03.23- 26.05.23 |
4. | Prezentacja | Prezentacja projektu | 29.05.23 |
5. | Refleksja | Podsumowanie projektu, ocena, wrażenia | 29.05.23 |
● Zadania dla grup
Podział na pięć grup, wybranie liderów i przydzielenie grupom zadań.
Grupa I | Grupa II | Grupa III | Grupa IV | Grupa V |
– Lech Wałęsa- biografia, zasługi, ciekawostki- lapbook. – Scenka z życia Lecha Wałęsy. | – Wisława Szymborska-życie i twórczość- album. – Scenka z Życia Wisławy Szymborskiej. | – Maria Curie- Skłodowska- życie i osiągnięcia- plakat. – Scenka z życia Marii Curie-Skłodowskiej. | – Henryk Sienkiewicz- życie i twórczość- prezentacja multimedialna. – Scenka z życia Stefana Żeromskiego. | Władysław Reymont- życie i twórczość- prezentacja multimedialna. – Scenka z życia Władysława Reymonta. |
● Osoby odpowiedzialne
- liderzy grup
- członkowie zespołów zadaniowych
● Konsultacje:
- w piątek po lekcjach
● Kryteria oceny projektu:
Karta oceny prezentacji projektu
Numer grupy:
Imiona i nazwiska uczniów:
Oceń w skali od 1 do 6 punktów
Oceniane elementy prezentacji | Liczba punktów | |
Zgodność z tematem. | ||
Poziom merytoryczny. | ||
Odpowiednie tempo prezentacji. | ||
Uporządkowany i logiczny układ prezentacji. | ||
Estetyka wykonania pracy. | ||
Oryginalna i pomysłowa forma prezentacji. | ||
Zaangażowanie wszystkich członków zespołu w zaprezentowanie projektu. | ||
Wykorzystanie zaplanowanego czasu. | ||
Suma punktów: | ||
● Podsumowanie projektu:
- Prezentacje efektów pracy na lekcji historii.
● Ewaluacja
Jak oceniam swoją pracę nad projektem?
Imię i nazwisko:
Grupa:
Oceń w skali od 1 do 6 punktów swoją pracę nad realizacją projektu.
Oceniane elementy projektu | Liczba punktów | |
Zrealizowanie przydzielonych zadań. | ||
Terminowe wykonywanie przydzielonych zadań. | ||
Zaangażowanie w realizację projektu. | ||
Współpraca z innymi osobami w grupie. | ||
Systematyczność. | ||
Zaangażowanie w zaprezentowanie opracowanego materiału. | ||
Suma punktów: | ||
Opiekun projektu:
Agnieszka Wysocka