Zpo1Mlawa

Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Mławie

Miejskie Przedszkole Samorządowe nr 1

Szkoła Podstawowa nr 1

Kontakt

Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Mławie

Miejskie Przedszkole Samorządowe nr 1

Szkoła Podstawowa nr 1

ul. Warszawska 52

06-500 Mława

Tel. 23 654 37 23

mlawasp1@poczta.onet.pl

Zobacz nas na Facebooku !

Akcje i projekty

Przedszkole Promujące Zdrowie

Szkoła do hymnu

BohaterON

Szkołą z klasą

20 minut dla matematyki

Mały Miś w świecie wielkiej literatury

mgr Martyna Kwiecińska

Zadania logopedy szkolnego:

  1. Diagnoza
    a) przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy, w tym mowy głośnej i pisma
    uczniów:
    • badania przesiewowe w klasach 0 – 3
    • badania kontrolne w klasach starszych
    b) diagnozowanie logopedyczne:
    • badania indywidualne
    • wywiady z rodzicami
    • konsultacje u specjalistów
    c) organizowanie pomocy logopedycznej.
  2. Terapia
    a) prowadzenie logo terapii indywidualnej i grupowej:
    • usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowych
    • pomoc w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem, rozumieniem, czytaniem i pisaniem
    • stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowych
    • prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę
    • b) organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu przy współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
  3. Profilaktyka
    a) podejmowanie działań profilaktycznych, zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowych oraz czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy:
    • pogadanki dla rodziców
    • zajęcia w grupach „0” dla rodziców i dzieci
    • konsultacje logopedyczne
    b) wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających
    z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki:
    • zapobieganie powstawaniu zaburzeń komunikacji językowych we współpracy z najbliższym środowiskiem ucznia
    • przygotowanie uczniów do konkursów recytatorskich, współpraca z animatorami szkolnych kółek teatralnych
    • szkolenia rady pedagogicznej (higiena i emisja głosu, poszerzanie wiedzy z zakresu wad wymowy)
    c) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

Skip to content