Zpo1Mlawa

Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Mławie

Miejskie Przedszkole Samorządowe nr 1

Szkoła Podstawowa nr 1

Kontakt

Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Mławie

Miejskie Przedszkole Samorządowe nr 1

Szkoła Podstawowa nr 1

ul. Warszawska 52

06-500 Mława

Tel. 23 654 37 23

mlawasp1@poczta.onet.pl

Zobacz nas na Facebooku !

Akcje i projekty

Przedszkole Promujące Zdrowie

Szkoła do hymnu

BohaterON

Szkołą z klasą

20 minut dla matematyki

Mały Miś w świecie wielkiej literatury

Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie? – klasa 1b, B. Żerańska

Projekt edukacyjny w klasie Ib

Rok szkolny 2021/2022

Temat projektu: Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?

Przedmiot: edukacja matematyczna, przyrodnicza i społeczna

Uczestnicy projektu: projekt kierowany jest do uczniów klasy Ib

Osoby realizujące: wychowawca klasy Ib Bożena Żerańska

Osoby i instytucje wspierające projekt: Fundacja Uniwersytet Dzieci w Klasie

Motto: „Cokolwiek możesz zrobić, o czymkolwiek możesz marzyć, po prostu zacznij to robić. Odwaga to inteligentna moc sprawcza”

— Johann Wolfgang Goethe

Termin realizacji: 26.11.2021r. – 14.05.2022r.

Celem projektu było:

– rozbudzenie u dzieci ciekawości,

– poznawanie inspirującego świata nauki,

– odkrywania własnych pasji.

To cykl 8 lekcji składający się ze scenariuszy dotyczących wybranej przez uczniów  tematyki. Odbyły się  lekcje na rozgrzewkę, które pozwalały na integrację dzieci i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych  związanych z wiodącym tematem projektu.

Zrealizowaliśmy następujące zagadnienia:

Po co nam emocje?

Kiedy kogoś kochamy?

Co może powstać z drewna?

Czy trójkąt może być kwadratem?

Czy wszystkie zwierzęta widzą tak samo?

Po co są pieniądze?

Jak odnaleźć się na drodze?

 Po co nam Unia Europejska?

Projekt oparty był na metodzie pytań i doświadczeń. Wspierał uczniów w rozwoju tak istotnych kompetencji jak: kreatywność, otwartość, myślenie krytyczne i analityczne, innowacyjność, empatia oraz umiejętność pracy projektowej i współpracy.                              Uczniowie przekonali się, że warto nie tylko pytać, ale też poznawać świat wszystkimi zmysłami. Po zrealizowaniu wybranego scenariusza przesyłaliśmy relację z lekcji.             Opisany był przebieg zajęć, wrażenia uczniów oraz czego się nauczyli.                                Udział w projekcie był dla mnie pomocą w realizacji ciekawych i angażujących lekcji,                         a moim uczniom dostarczył dużo pozytywnych emocji, radości i zmotywował ich do zdobywania wiedzy. Dzięki współpracy w grupach dzieci nauczyły się skutecznego działania i planowania. Podsumowywały efekty prac poszczególnych grup, dyskutowały nad możliwymi odpowiedziami i wskazywały dalsze kierunki poszukiwań.

Zdjęcia z realizacji projektu

Skip to content