Tytuł projektu: „Do czego inspirują nas dźwięki?”
Cele projektu:
dostrzeganie różnorodności muzyki, wyrażanie siebie za pomocą melodii,
– rozwijanie potrzeby obcowania z muzyką,
– czerpanie przyjemności z aktywnego słuchania i tworzenia,
– granie na własnoręcznie przygotowanych instrumentach,
– stworzenie układu tanecznego, dźwiękową scenografię teatralną,
– rozwijanie wiedzy z innych dziedzin sztuki,
– trenowanie kreatywności oraz umiejętności
rozpoznawania i wyrażania emocji.
Czas trwania projektu: październik/czerwiec 2021/2022r.
Termin prezentacji: 20 maja 2022r, 7 czerwca 2022r.
Miejsce prezentacji: sala w przedszkolu, hol szkolny
Sposoby realizacji projektu :
Tłem i podstawą do realizacji projektu było wyrażanie emocji, poprzez śpiew, taniec, ruch, grę na instrumentach.
* Po co jest muzyka? (zajęcia, na których uczniowie odkrywali, że muzyka jest wszędzie)
* Na czym można grać? ( dzieci wykonały instrumenty z plastikowych kubków i pudełek po tik-takach, grali na akordeonie i ksylofonie przed zespołem klasowym)
* Jak ozdobić spektakl dźwiękiem? (uczniowie śpiewali, grali na wykonanych wcześniej instrumentach, tańczyli)
* Jak wytańczyć muzykę? (dzieci wykonały układ taneczny taniec z flagami)
* Czy muzyka może mnie uspokoić? (słuchanie muzyki relaksacyjnej, wykonanie ilustracji do muzyki)
* Jak stworzyć muzykę bez instrumentów? (gra na wykonanych instrumentach, klaskanie, tupanie, tańczenie ruch sceniczny)
Harmonogram działań:
– przydział zadań dla danej grupy i indywidualnie każdemu dziecku,
– zapoznanie z kryteriami oceny projektu,
– opracowanie materiałów,
– konsultacje z nauczycielem,
– prezentacje wykonanych zadań i ocena.
Ocena projektu:
Kryteria oceny przedstawionych tematów:
– wykonanie zadań zgodnie z planem,
– kreatywność działania i atrakcyjność,
– dobór materiałów i technik,
– prezentacja wykonanych zadań przed kolegami z klasy, uczniami klas I-III, nauczycielami i rodzicami
Podsumowanie:
Dzięki realizacji projektu uczniowie zdobyli umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji, nauczyli się słuchać , tworzyć, tańczyć, grać, pokonywać strach, zawstydzenie. Uczniowie odkrywali swoje talenty i poczucie własnej wartości.
Opracowała
Elżbieta Łuba