Motto:
Nie chciejcie ojczyzny, która was nic nie kosztuje. Potrzeba nieustannej odnowy umysłów i serc, aby przepełniała je miłość i sprawiedliwość, uczciwość i ofiarność, szacunek dla innych i troska o dobro wspólne, szczególnie o to dobro, jakim jest wolna Ojczyzna. — Jan Paweł II (Karol Wojtyła)
- Cel ogólny:
Kształtowanie postaw patriotycznych w celu identyfikacji narodowej i kulturowej, przygotowania do życia w społeczeństwie, wpływu na kształtowanie więzi z krajem.
Termin realizacji: 09.2021r. – 06.2022r.
- Cele projektu:
- Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich;
- Poszerzenie wiadomości na temat ważnych rocznic i świąt narodowych oraz aktywne i świadome uczestnictwo;
- Poznanie miejsc pamięci narodowej w Mławie;
- Kultywowanie polskich tradycji;
- Udział w akcjach charytatywnych;
- Zwiedzanie polskich zabytków i muzeów;
- Rozwijanie kreatywności i pomysłowości w zaprezentowaniu zdobytej wiedzy;
- Kształcenie umiejętności zwięzłego wypowiadania się ciekawego prezentowanie efektów swojej pracy;
- Doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
- Wykorzystywanie posiadanych umiejętności w praktyce.
- Plan działań w projekcie
Lp. | Etap pracy | Opis działania | Czas |
1. | Wspólne działania patriotyczne uczniów klasy IV a | wycieczka klasowa do Muzeum II wojny światowej w Gdańsku;udział w akcjach charytatywnych;zapalenie zniczy na grobach żołnierzy II wojny światowej;odwiedzenie miejsc pamięci narodowej w Mławie;złożenie kwiatów pod pomnikiem J. Piłsudzkiego, Klasowa wigilia;wycieczka do Jabłonnej – zwiedzanie polskich zabytków. | 15.09.21- 15.05.22 |
2. | Działania | Przydział pracy poszczególnym grupom podział na grupy, poszukiwanie ciekawych informacji w różnych źródłach, podział prac przy wykonywaniu projektów | 16.05.22- 19.05.22 |
4. | Działania | Wykonanie projektów i przygotowanie do prezentacji ustalenie konsultacji z nauczycielem | 20.05.22- 2.06.22 |
6. | Prezentacja | Prezentacja projektu dla zespołu humanistycznego wypowiedzi ustne i pokaz | 3.06.22 |
6. | Refleksja | Podsumowanie projektu, ocena, wrażenia | 3.06.22 |
- Zadania dla grup
Wspólnie z uczniami dokonałam podziału na cztery grupy i przydzieliłam grupom zadania. Powołałam liderów grup.
Grupa I | Grupa II | Grupa III | Grupa IV |
Wykonanie lapbooka na temat patriotyzmu i jego form w czasach pokoju. | Stworzenie albumu „Miejsca pamięci narodowej w Mławie”. | Przygotowanie gry planszowej „Kocham Cię Polsko”. | Wykonanie kalendarza ściennego przedstawiającego działania patriotyczne podjęte w czasie roku szkolnego 2021/2022. |
- Osoby odpowiedzialne
- liderzy grup
- członkowie zespołów zadaniowych
- Konsultacje:
W każdy piątek po lekcjach
- Kryteria oceny projektu:
W skład całościowej oceny projektu zespołu wchodzi:
- Zgodność wykonania zadania projektowego z wcześniejszymi ustaleniami – 6 pkt
- Estetyka i staranność wykonania – 6 pkt
- Kreatywność w zaprezentowaniu efektów pracy grupy – 6 pkt
- Zaangażowanie wszystkich członków w prezentację – 6 pkt.
- Podsumowanie projektu:
- Pokaz z wypowiedziami ustnymi przed członkami zespołu humanistycznego;
- Sformułowanie odpowiedzi na postawione wcześniej pytanie „Jak być patriotą w czasach pokoju?”
- Ewaluacja
Ankieta:
- Czy byłem zaangażowany w pracę grupy?
- Czy zgodnie współdziałałem w grupie?
- Czy wykonałem wszystkie zadania na czas?
- Czy byłem dobrze przygotowany do prezentacji?
- Czy pracując nad projektem nauczyłem się czegoś nowego?
- Źródła informacji:
- materiały pozyskane z różnych źródeł;
- pomysły własne;
- konsultacje z nauczycielem.
- Promocja i dokumentowanie projektu:
- informacje podane w formie papierowej;
- informacje przesłane elektronicznie;
- materiał fotograficzny;
- wytwory pracy grup.
Opiekun projektu:
Małgorzata Stefańska – Zera
Grupa I
Grupa II
Grupa III
Grupa IV