1. Tytuł projektu: „Mój przewodnik po czasach angielskich” w twórczym ujęciu uczniów
klasy 7a
2. Założenie projektu:
- Przygotowanie własnego przewodnika po czasach angielskich utrwalonych w klasie siódmej jako „ściągawki” do powtórki przed egzaminem ósmoklasisty
3. Termin realizacji: październik 2021r. – maj 2022r.
4. Cele projektu:
- utworzenie przewodnika w dowolnej formie np. książeczki/ albumu/ lapbooka/ prezentacji/ filmiku itp.
- nauka systematyczności i dotrzymywania terminów, podejmowania decyzji, twórczego myślenia, planowania i organizacji pracy, zbierania i selekcjonowania informacji, wdrażania do samodzielności w doskonalenia kompetencji lingwistycznych i międzykulturowych,
- rozwój kompetencji personalnych i społecznych – współpraca w grupie.
- wykorzystywanie posiadanych umiejętności w praktyce,
- wzmocnienie motywacji do nauki, trening twórczości, uczenie się poprzez działanie, doświadczanie,
- aktywne uczestnictwo, kształcenie właściwych zachowań społecznych (promowanie zasad fair play).
5. Opis formy:
Uczniowie pod nadzorem opiekuna projektu wspólnie ustalają preferowane formy przygotowania przewodników oraz według tych form dokonują podziału klasy na grupy. Każda z grup ma do przygotowania zaproponowaną przez siebie formę przewodnika po czasach angielskich. Zostają również ustaleni koordynatorzy poszczególnych grup oraz terminy konsultacji z opiekunem projektu. Zostały ustalone dwa dni prezentacji części przewodników: część I – obejmująca czasy przeszłe – 17 grudnia 2021r. i część II – obejmująca czasy teraźniejsze i przyszłe – 27 maja 2022r.
Podczas konsultacji ustalono, że grupy przygotują następujące zadania:
Osoby odpowiedzialne za wykonanie zadań:
- koordynatorzy grup
- członkowie zespołów zadaniowych
Terminy konsultacji:
- część I: 19 listopada, 3 i 10 grudnia 2021r.
- część II: 22 kwietnia, 6 i 20 maja 2022r.
6. Kryteria oceny projektu:
W skład ocen części projektu (I semestr i II semestr) zespołu wchodzi:
- Zgodność wykonania zadania projektowego z wcześniejszymi ustaleniami – 6 pkt
- Estetyka i staranność wykonania – 6 pkt
- Kreatywność w zaprezentowaniu efektów pracy grupy – 6 pkt
8. Podsumowanie projektu:
- przedstawienie wykonanych zadań podczas lekcji języka angielskiego;
- zaproszenie na podsumowanie projektu uczniów klasy ósmej;
- wykonanie quizów (Quizizz, Kahoot) przygotowanych przez uczniów dotyczących treści projektu.
9. Ewaluacja
- Dokonanie samooceny w karcie pracy nr 1, a następnie każdy uczeń ocenia swoją pracę nad zadaniem indywidualnie – uzupełnia kartę pracy nr 2.
- Uczniowie wypełniają ankietę dotyczącą pracy projektowej.
10. Źródła informacji:
- Wsparcie merytoryczne nauczyciela
- Zasoby podręcznika i Internetu
- Zbiory biblioteki szkolnej i publicznej
11. Promocja i dokumentowanie projektu:
- Informacje przesłane elektronicznie na stronę oraz Facebooka szkoły
- Materiał wideo
- wytwory pracy grup
- Opis, wnioski.
Opiekun projektu:
Monika Żak
Oceń w skali 0–6 oceń swój wkład w pracę nad realizacją projektu.
Oceniane elementy | Liczba punktów |
Zrealizowanie przydzielonych zadań | |
Dotrzymywanie ustalonych terminów | |
Zaangażowanie w pracę | |
Współpraca z innym członkami grupy | |
Udzielanie pomocy pozostałym osobom z zespołu | |
Zaprezentowanie opracowanego materiału | |
SUMA PUNKTÓW |
- Kryteria oceny projektu
Grupy | Zaangażowanie i terminowość 0p. – 10p. | Poprawność i estetyka wykonanych pomocy / Kreatywność w prowadzeniu Dnia Żaczka 0p. – 10p. | Uwagi nauczyciela (suma punktów) |
Grupa I | |||
Grupa II | |||
Grupa III | |||
Grupa IV | |||
Grupa V |
Każda grupa ocenia się wg przyjętych kryteriów w skali punktowej od 1 do 6.
Oceny:
20 pkt- 6
19 pkt – 5+
18 pkt – 5
17 pkt – 5-
16 pkt – 4+
15 pkt – 4
14 pkt – 4-
13 pkt – 3+
12 pkt – 3
11 pkt – 3-
10 pkt – 2+
9 pkt – 2
8 pkt – 1
Ankieta ewaluacyjna projektu edukacyjnego.
- Czy odpowiadała Ci tematyka projektu?
a/ tak o b/ nie o c/ nie mam zdania o
2.Jeśli nie, to określ zagadnienie, które chciałabyś/chciałbyś realizować metodą projektu.
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
3. W jakim stopniu jesteś zadowolony z Waszej wspólnej pracy?
/zaznacz wybrany punkt/
1o 2o 3o 4o 5o
bardzo niezadowolony bardzo zadowolony
4.Na ile czujesz się autorem powstałej pracy?
/ zaznacz wybrany punkt/
1o 2o 3o 4o 5o
nie miałam/em żadnego wpływu miałam/em bardzo duży wpływ
5.Jak wiele nauczyłeś się podczas realizacji projektu?
/ zaznacz wybrany punkt/
1o 2o 3o 4o 5o
niczego nowego się nie nauczyłem zdobyłam/em wiele nowych umiejętności
6.W jakim stopniu dbałaś/eś o dobrą atmosferę podczas pracy zespołowej?
/ zaznacz wybrany punkt na skali/
1o 2o 3o 4o 5o
nie dbałam/em starałam/em się stworzyć dobrą atmosferę
7.Co Ci się najbardziej podobało w pracy metodą projektu?
……………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………….
8.Co sprawiło Ci największą trudność podczas realizacji projektu?
……………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………….
Dziękuję za wypełnienie ankiety.