Temat lekcji: Sposób na lekturę- gra dydaktyczna na podstawie lektury „ Ania z Zielonego Wzgórza”.
Cele projektu
- zaplanowanie i wykonanie gry dydaktycznej na podstawie lektury
- zredagowanie pytań dotyczących lektury
- rozwijanie umiejętności prawidłowego i poprawnego zapisu pytań oraz instrukcji
- dzielenie się pomysłami
- rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia
- rozwijanie umiejętności prezentowania swojej pracy i obiektywnej oceny
Formy pracy: w grupach
metody pracy: projekt, podsumowanie pracy
Przebieg projektu:
1. Podział na grupy projektowe- czas trwania projektu: kwiecień – maj
2. Ustalenie zadań- wykonanie planszy gry do lektury wraz z instrukcją
3. Konsultacje
4. Ewaluacja projektu podczas lekcji otwartej dnia 8 maja 2023r.
a) Omówienie zasad prezentowania projektu
b) Prezentowanie plansz gier dydaktycznych z uwzględnieniem zasad gry
c) Samoocena uczniów
d) Ewaluacja – podsumowanie pracy w grupie, mocne i złe strony , trudności w przygotowaniu projektu
e) Ocena projektu- czemu służy projekt klasowy,
W podsumowaniu projektu wzięli udział: uczniowie lasy 6a, nauczyciele zespołu humanistycznego, stażyści, dyrektor szkoły.
Prowadzący: Danuta Bardońska
Oceń w skali 0–6 oceń swój wkład w pracę nad realizacją projektu.
Oceniane elementy | Liczba punktów |
Zrealizowanie przydzielonych zadań | |
Sposób prezentacji | |
Zaangażowanie w pracę | |
kreatywność | |
Poprawność językowa i ortograficzna | |
Zaprezentowanie opracowanego materiału | |
SUMA PUNKTÓW |
Realizacja projektu klasy 6a- Sposób na lekturę- „ Ania z Zielonego Wzgórza”
Uczniowie wystąpili w przebraniach postaci z lektury.