UCZTA W SOPLICOWIE- PODSUMOWANIE LEKTURY „ PAN TADEUSZ”
KLASA 8B
PROJEKT EDUKACYJNY – REALIZACJA: KWIECIEŃ/MAJ 2022R
PREZENTACJA PROJEKTU: 13 MAJA 2022R
1. TEMATYKĘ PROJEKTU, CELE , ZADANIA DLA GRUP I SPOSÓB REALIZACJI, A TAKŻE EWALUACJĘ UMIESZCZONO W PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ.
PLAN DZIAŁAŃ W PROJEKCIE
1. PRZYDZIAŁ ZADAŃ DLA GRUP, POSZUKIWANIE INFORMACJI, INSPIRACJI DO PRZEDSTAWIENIA SWOICH DZIAŁAŃ- KWIECIEŃ
2. KONSULTACJE Z NAUCZYCIELEM- W KAŻDY PONIEDZIAŁEK
3. PREZENTACJA PROJEKTU- 13 MAJA W RAMACH LEKCJI OBSERWOWANEJ PRZEZ PANIE DYREKTOR
4. REFLEKSJE I OCENA PROJEKTU- 16 MAJA
OGÓLNY OPIS PROJEKTU:
Uczniowie klasy ósmej b samodzielnie wybrali sposób prezentowania swojego zadania projektowego.
Grupa 1 przygotowała ucztę w Soplicowie dbając o szczegóły opisane w epopei, stroje, jadłospis, zaproszenie, parzenie kawy, elementy wystroju pomieszczeń.
Grupa 2 i 3 przedstawiła dzieje Jacka Soplicy w dramie oraz rehabilitację Robaka za pomocą prezentacji multimedialnej
Grupa 4 omówiła postaci literackie i historyczne za pomocą aplikacji genially.
Grupa 5 przedstawiła rolę kobiet w XIX wieku oraz makietę dworku w Soplicowie za pomocą genially
REFLEKSJE
Uczniowie z wielkim oddaniem prezentowali swoje zadania. Prezentacji towarzyszył dobry klimat , uczestnicy przenieśli się w czasy bohaterów lektury. Przypomniano wiadomości z lektury, przebieg wydarzeń, motywy literackie oraz oceniono główną postać. Dokonano ewaluacji poprzez zadanie egzaminacyjne: analiza grafik dotyczących epopei.
Samoocena Punkty od 1 do 6 | Gr. 1- tradycje | Gr. 2- postaci | Gr. 3- drama | Gr.4- Soplica | Gr. 5- rola kobiety, makieta |
Zawartość merytoryczna, treść | |||||
Oryginalność prezentacji | |||||
Staranność pracy | |||||
Trafność przedstawianych treści | |||||
Zaangażowanie grupy | |||||
Poprawność językowa | |||||
Technika prezentacji | |||||
Efekt artystyczny |