Tytuł projektu: „Ważne miasta Polski”.
Cele projektu:
– Wzbogacanie informacji na temat ważnych miast Polski.
– Poznanie legend związanych z polskimi miastami.
– Dostrzeganie walorów polskich miast dawniej i obecnie.
– Rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci.
– Rozwijanie zainteresowań swoją ojczyzną.
– Integrowanie zespołu klasowego.
Czas trwania projektu: 20.04 – 15.06.2022 r.
Miejsce prezentacji: sala lekcyjna.
Autorzy projektu: uczniowie klasy II b
Opis realizacji projektu:
W kwietniu podjęłam z uczniami temat realizacji projektu „Ważne miasta Polski”. Przeprowadziliśmy dyskusję, które z dużych miast należałoby uwzględnić w realizacji zagadnienia. Padały różne propozycje. Ustaliliśmy, że uczniowie zbiorą się w grupach, jakie sami stworzą i podejmą decyzję na temat wyboru opracowywanego miasta. Przez dwa tygodnie kompletowały się składy czteroosobowych grup. Zostały wybrane miasta:
– Warszawa,
– Kraków,
– Toruń,
– Gdańsk,
– Malbork.
Uczniowie mieli korzystać z różnych źródeł (papierowych i cyfrowych) i zgromadzić informacje oraz w ciekawy sposób zaprezentować przed klasą:
1. Jaka jest legenda związana z miastem?
2. Jakie jest położenie miasta w Polsce?
3. Jakie znaczenie dla kraju miało miasto dawniej, a jakie dziś?
4. Jakie są zabytki i ważne miejsca w mieście?
Uczniowie na bieżąco gromadzili materiały, konsultowali sposób prezentacji przed klasą.
Ustalony został sposób oceny realizacji projektu. Przebiegał według kryteriów:
-Wykonanie zadań zgodnie z instrukcją.
– Dobór materiałów do opracowania tematu.
-Pomysłowość i atrakcyjność wykonanych zadań.
-Wkład pracy każdego z członków zespołu.
-Estetyka wykonanych prac.
-Prezentacja prac przez uczniów.
– Podsumowanie projektu.
Realizacja projektu „Ważne miasta Polski” pozwoliła uczniom wzbogacić wiedzę o Polsce. Poznać legendy i wydarzenia ważne historycznie dla danego miejsca. Uczniowie stworzyli i zaprezentowali przed społecznością klasową album o Warszawie. Dla odbiorców projektu przygotowali krzyżówkę o stolicy. Zespoły przygotowały plakaty o Toruniu, Krakowie i Gdańsku. Ciekawą propozycję przedstawili uczniowie opracowujący Malbork. Stworzyli makietę zamku. Opowiadali legendy i ciekawostki z życia rycerskiego na zamku.
Uczniowie zaangażowani byli w realizację projektu. Tworzyli zespoły do realizacji zadań, dysponowali czasem pozalekcyjnym, zacieśniali więzy koleżeńskie.
Zdjęcia z prezentacji projektu: