Projekt edukacyjny- klasa 4a
1. Tytuł projektu: Z ortografią za Pan Brat!
2. Idea i założenia:
- Projekt zakłada wyeliminowanie błędów ortograficznych z prac uczniowskich przy pomocy narzędzi multimedialnych, gier, zabaw, ćwiczeń i prac plastycznych
3. Cel ogólny:
- rozwijanie umiejętności bezbłędnego pisania
4. Termin realizacji: październik- czerwiec 2023
5. Cele projektu:
- powtórzenie zasad poprawnego pisania i przestankowania
- rozwijanie zainteresowań ortograficznych;
- kształtowanie umiejętności prezentowania informacji;
- tworzenie rysunku „ Jestem przecinek- stawiaj mnie przed spójnikiem”
- umiejętność współpracy w grupie;
- rozwijanie wyobraźni twórczej.
- wykorzystywanie posiadanych umiejętności w praktyce,
- trening twórczości, uczenie się poprzez działanie, ćwiczenia ortograficzne na platformie wordwall i karty pracy
6. Opis formy:
Wspólnie z uczniami kl. IVa dokonałam podziału klasy na pary ze względu na to, że klasa jest nieliczna- 16 osób. Zadania podzielono na 3 części.
1 część: Każda z par miała przygotować twórcze wyobrażenie przecinka, wraz ze spójnikami, przed którymi się pojawiają
2 część: zbieranie punktów w konkursach multimedialnych- z ortografią na platformie wordwall
3 część: Wykonywanie ćwiczeń ortograficznych w parach.
Zakończenie projektu : podliczenie punktów, ocena poprawności wykonywanych zadań, twórczych rysunków
Ustalono koordynatorów poszczególnych grup i terminy konsultacji z opiekunem projektu. Dzień prezentacji został ustalony na 5 czerwca 2023r.
cz. 1 | cz. 2 | cz. 3 | cz. 4 |
przecinek | wordwall | Zadania ortograficzne | ewaluacja |
Terminy konsultacji:
- w każdy poniedziałek przed lekcjami
Kryteria oceny projektu:
W skład całościowej oceny projektu zespołu wchodzi:
- Zgodność wykonania zadania projektowego z wcześniejszymi ustaleniami – uzyskane punkty
- Estetyka i staranność wykonania pracy plastycznej – 6 pkt
- bezbłędność w pracy pisemnej – 6 pkt
7. Podsumowanie projektu:
- przedstawienie wykonanych zadań podczas lekcji języka polskiego;
8. Ewaluacja
Dokonanie samooceny w karcie pracy nr 1, a następnie każdy uczeń ocenia swoją pracę nad zadaniem indywidualnie – uzupełnia kartę pracy nr 2.
9. Promocja i dokumentowanie projektu:
- Informacje przesłane elektronicznie
- Materiał fotograficzny
- wytwory pracy grup
- Opis, wnioski.
Opiekun projektu:
Danuta Bardońska
Oceń w skali 0–6 oceń swój wkład w pracę nad realizacją projektu.
Oceniane elementy | Liczba punktów |
Zrealizowanie przydzielonych zadań | |
Dotrzymywanie ustalonych terminów | |
Zaangażowanie w pracę | |
Współpraca | |
Systematyczność pracy | |
Zaprezentowanie opracowanego materiału | |
SUMA PUNKTÓW |
Podsumowanie projektu edukacyjnego w klasie IV a Stawiam przecinek przed spójnikami
Karty pracy – z ortografią za pan brat!